Dwudziestolecie istnienia De Dietrich na polskim rynku świętowano hucznie i elegancko, a rocznica stała się okazją do podsumowania wielu osiągnięć krajowego oddziału firmy. Redakcja Polskiego Instalatora już teraz deklaruje chęć obecności również na trzydziestej, czterdziestej, a nawet pięćdziesiątej rocznicy działalności firmy na polskim rynku. Powodzenia!
De Dietrich to jedna z najstarszych marek w branży grzewczej na świecie. W 2009 roku, po połączeniu grupy De Dietrich Remeha i Baxi Group, powstało trzecie co wielkości przedsiębiorstwo w Europie w dziedzinie innowacyjnych rozwiązań klimatycznych, wytwarzania ciepłej wody i usług.
Wydawać by się mogło, że rocznica dwudziestolecia istnienia firmy w Polsce wobec ponad 300 - letniego dziedzictwa marki De Dietrich i 240 lat, jakie upłynęły od roku 1778, czyli od czasu oficjalnego zastrzeżenia logo De Dietrich, kiedy to róg łowiecki został połączony z nazwą firmy na pamiątkę dekretu wydanego przez Króla Ludwika XVI, mającego na celu zabezpieczenie wyrobów firmy De Dietrich przed ich podróbkami, to niewiele. Liczbowo i pokoleniowo patrząc, to rzeczywiście skala trudna do porównywania. A jednak 20 lat istnienia firmy na młodym polskim rynku to już może być powód do dumy. W ciągu tych lat gospodarka naszego kraju nie bez wstrząsów przebyła drogę od początków wolnego rynku do dziś. Dlatego De Dietrich zasłużenie hucznie świętował w czerwcu dwudziestolecie obecności w Polsce.
Wagę rocznicy podkreślał Grzegorz Szukiel, Dyrektor Zarządzający De Dietrich Technika Grzewcza w swoim wystąpieniu na urodzinowej gali. – Obecna pozycja firmy ma swoje początki w podjętych wiele lat temu decyzjach biznesowych, sprzyjających czynnikach zewnętrznych oraz okolicznościach
ekonomicznych – mówił. Jako najważniejszą wymienił decyzję De Dietrich Thermique o założeniu spółki dystrybucyjnej w Polsce oraz przystąpienie Polski do Unii Europejskiej w 2004 roku. Oba te czynniki warunkowały sens i powodzenie prowadzonej działalności gospodarczej.
– Wkroczyliśmy w rok 2018 z dużymi sukcesami odnotowanymi w roku ubiegłym, w którym wartość sprzedaży i liczba sprzedanych urządzeń po raz kolejny przekroczyły zakładane cele. W roku 2017, zaszczytne 3-cie miejsce pod względem dynamiki wzrostu sprzedaży w naszej Grupie BDR Thermea
za spółkami z Turcji i Chin. – zwracał uwagę gości prelegent. – Naszym sukcesom towarzyszą duże zmiany w branży grzewczej oraz okoliczności, które stwarzają dla nas wszystkich szanse dalszego rozwoju. Następuje szybki wzrost świadomości społecznej, wymagań dotyczących czystości powietrza oraz walki ze smogiem. Wprowadzone ustawy wymuszają poprawę jakości i obniżenie emisyjności kotłów na paliwa stałe a liczne inicjatywy lokalne wspomagają instalację nowoczesnych urządzeń do produkcji ciepła i ciepłej wody użytkowej, często w oparciu o odnawialne źródła energii. Potencjał rynku wciąż jest ogromny. Warto wspomnieć o 1,7 mln kotłów stałopalnych czekających na wymianę oraz brak ponad 2 mln mieszkań gdzie często także montuje się kotły dwufunkcyjne. Dopasowując się do tych zmian i wzrostu popytu zwiększyliśmy liczebność działu sprzedaży w ostatnich latach oraz rozbudowaliśmy laboratorium produktów OZE we Wrocławiu – podkreślił.
De Dietrich Technika Grzewcza to 42 osobowy zespół, który stawia przed sobą kolejne wyzwania. Podstawowe trendy, tak wyraźnie dzisiaj widoczne, to szybki rozwój produktów OZE, digitalizacja kontaktów z klientami oraz zmiany w światowej energetyce. To stwarza konieczność opracowania nowych strategii i podjęcia zupełnie nowych działań.
Podczas uroczystej gali, zorganizowanej w jednym z pięknych zabudowań hotelu ZAMEK TOPACZ w Ślęzy pod Wrocławiem, wyróżniono najdłużej związanych z firmą pracowników oraz przedsiębiorstwa współpracujące z De Dietrich.
Po uroczystej kolacji sceną zawładnął na długi czas Leszek Możdżer – polski kompozytor, pianista jazzowy, długo zbierając po pięknym koncercie zasłużone oklaski. Następnie zgromadzonych gości bawili „występujący" na wielkim ekranie – niczym na scenie – autorzy największych przebojów światowej muzyki rozrywkowej, przywoływani do życia przez zaproszonego na galę Hirka Wronę – polskiego dziennikarza telewizyjnego i radiowego, publicystę, didżeja oraz producenta i reżysera wydarzeń artystycznych oraz koncertów. W rytmie puszczanych na ekranie teledysków goście, wśród których byli pracownicy firm współpracujących z De Dietrich, zagraniczni przedstawiciele firmy, bawili się do późnych godzin nocnych.
Autor: Agnieszka Cal-Hubska