envelope redakcja@polskiinstalator.com.pl home ul. Wąski Jar 9
02-786 Warszawa





Wywiady, opinie, polemiki

Rynek kotłów gazowych w Polsce na rok przed przełomemCzy od września 2015 roku w sprzedaży będą tylko kotły gazowe kondensacyjne? A co będzie z kotłami niekondensacyjnymi z zamkniętą komorą spalania i kotłami atmosferycznymi?

Raport: internet w branży grzewczej, branża grzewcza w internecieDziś internet w branży grzewczo-instalacyjnej (w skrócie G-I) odgrywa ważną rolę, a jego znaczenie stale rośnie, podobnie jak w wielu innych branżach. Poniższy raport skupia się głównie na aspektach wykorzystania internetu w działaniach marketingowych i sprzedażowych firm branży G-I oraz w procesie decyzyjnym klientów.

W Polskim Instalatorze 5/2014 w dziale "Forum, Opinie, Polemiki" znajduje się rozmowa z Pawłem Lachmanem, prezesem zarządu Polskiej Organizacji Rozwoju Technologii Pomp Ciepła – PORT PC. Tematem rozmowy był program szkoleń EUCERT dla instalatorów pomp ciepła.

Rozmowa z Tomaszem Krakowczykiem, dyrektorem zarządzającym Grupy Klimosz Sp. z o.o.

W ostatnich latach z winy kryzysu i zaostrzającej się konkurencji, ale i z innych powodów sytuacja na polskim rynku budowlanym i instalacyjnym stała się szczególnie trudna dla firm wykonawczych. Pozyskiwanie zleceń jest obarczone dużym ryzykiem, a warunki ich realizacji często są nie do przyjęcia. Z drugiej strony – jakość wykonania robót w wielu przypadkach pozostawia sporo do życzenia. Niestety, wśród firm instalatorskich tylko nieliczne mają polisę OC, która mogłaby uchronić je przed kosztami ewentualnych roszczeń zleceniodawców. I tylko nieliczne mają wystarczającą wiedzę prawną lub możliwości posłużenia się taką wiedzą, aby skutecznie bronić swoich interesów przy zawieraniu czy negocjowaniu umów. O tym, jak radzić sobie w tej sytuacji rozmawiamy z Piotrem Czerwińskim, wiceprezydentem Polskiej Korporacji Techniki SGGiK.

Możliwość udziału w specjalistycznych szkoleniach organizowanych przez firmy z rynku instalacyjnego to dla wielu instalatorów, projektantów czy dystrybutorów istotne wsparcie w zakresie rozwoju zawodowego. To także niezwykle ważny aspekt działalności wszystkich dbających o markę producentów. Dlatego też poprosiliśmy współpracujące z nami firmy, reprezentujące różne branże, o krótką wypowiedź na ten temat. Zapytaliśmy o plany związane z organizacją szkoleń w 2014 r., doświadczenia z wcześniejszych spotkań z instalatorami i projektantami oraz o tematy, które wywołują największe zainteresowanie. Pytaliśmy także o to, jak oceniają funkcjonowanie swoich stron internetowych w zakresie pomocy szkoleniowej oraz czy planują wprowadzać nowe formy przekazu w bieżącym roku.

Branża budowlana w Polsce od kilku lat boryka się ze spadającą liczbą zleceń indywidualnych i inwestycji w sektorze publicznym, zatorami płatniczymi i stagnacją na rynku nieruchomości. I choć widać już pierwsze oznaki ożywienia, wiele firm sytuacja ta zmusiła do zaprzestania działalności. Tylko w pierwszym półroczu 2013 r. sądy przedstawiły upadłość 106 firm*, a liczba przedsiębiorstw, które zawiesiły działalność lub ją zakończyły jest zdecydowanie wyższa.


 

pi